Мудрець, воїн, ідейний лідер, Mr.Позитив чи ігрок?

Ми склали тест, що допомагає визначитися із вашими власними потребами і подходами у піарі. Пройдіть його, це весело. І пам’ятайте, будь-яка відповідь — правильна.

Дайте відповіді на питання і підсумуйте бали, які відносяться до ваших відповідей.


1.Вашу компанію затягують до конфлікту в інформаційному полі: ви бачите публічні нападки на вас, журналісти телефонують і задають незручні питання. Ваші дії?

• Висловлюся у будь-якому випадку ➙ 1
• У кожній ситуації є логіка її виникнення, у кожної компанії — свої інтереси; їх потрібно доносити ➙ 2
• Візьму сильного піарника, разом із виробимо позицію і план дій, і — у бій ➙ 3
• Підготую стриманий коментар, в якому буде чітко викладено повідомлення компанії ➙ 4
• Будь-який конфлікт — можливість. Буду не тільки відповідати на каверзні питання, але і працювати на випередження ➙ 5


2.  Вас дратує, коли журналіст задає дурні питання?

• Так. Мене навіть це питання дратує ➙ 1
• Ні, журналіст не зобов’язаний досконало знати бізнес. Якраз наше завдання — йому про нього розповісти ➙ 2
• Ні, не дратує, це його і моя робота ➙ 3
• Навпаки, такі запитання дозволяють краще донести повідомлення компанії ➙ 4
• Боюся, що у нас різні уявлення про дурниці ➙ 5


3. Які завдання бізнесу, на ваш погляд, найкраще вирішує піар?

• Захищає компанію у важких ситуаціях ➙ 1
• Пояснює позицію бізнесу із тих чи інших питань ➙ 2
• Розрулює інформаційні кризи ➙ 3
• Доносить повідомлення компанії ➙ 4
• Формує реальність ➙ 5


4. Видання без узгодження з вами скоротило узгоджений текст вашого інтерв’ю, а до заголовку винесло вирвану з контексту неоднозначну фразу. Ваші думки, коли ви це бачите?

• «Ну і чорт з ними» ➙ 1
• «Це медіа, вони завжди так роблять» ➙ 2
• «Буває, ніхто ж не помер» ➙ 3
• «Піарник конкретно облажався» ➙ 4
• «&**%» ➙ 5


5. По-справжньому хороший піарник здатний створити будь-якій компанії позитивну репутацію. Правда чи ні?

• Ні ➙ 1
• Дивлячись, що ви вкладаєте в слово «позитивний». Іноді тебе критикують, але в довготерміновій перспективі це позитивно ➙ 2
• Кризи все одно трапляються. Якщо це не в рахунок, то так, здатний ➙ 3
Правда ➙ 4


6. Вас запрошують у телеефір для обговорення конфліктного питання, разом із вашими опонентами. Обговорення обіцяє бути гарячим, особливо враховуючи, що один із опонентів — досить скандальний тип. Підете?

• Якщо питання, дійсно, важливе, то піду ➙ 1
• Не хочеться, але якщо буде говорити тільки та сторона, буде гірше. Піду ➙ 2
• Треба йти, використовувати будь-яку можливість для донесення своїх повідомлень ➙ 3
• Ні. Проти скандалістів інтелект безсилий. Але пришлю програмі свою позицію по темі ➙ 4
• Ні, краще сам організую ефір на іншому каналі ➙ 5


7. Як ви ставитеся до платних піар-розміщень?

• Безглузда витрата грошей ➙ 1
• У нашій країні це необхідно. Але не захоплююся ➙ 2
• Іноді, не часто, така потреба об’єктивно виникає: коли результат потрібен швидко і гарантовано ➙ 3
• Головне, щоб це було добре замасковано ➙ 4


8. У вашій галузі розгортаються реформи, які можна назвати хворобливими для споживача. Яку лінію поведінки в публічному полі ви виберете?

• Треба, щоб увесь ринок зорганізувався і пояснив суспільству, що і чому відбувається ➙ 1
• Завжди потрібно пояснювати. Витрачу час, навіть якщо інші гравці ринку будуть мовчати ➙ 2
• Складу план-бюджет кампанії, і вперед ➙ 3
• Буду брати участь тільки в тих публікаціях, які покажуть мій бізнес у позитивному світлі ➙ 4


9. Ви будете вимагати погоджувати фотографії до своїх інтерв’ю, зроблені фотографом видання?

• Ні ➙ 1
• Так ➙ 2
• Я не дозволю знімати, а сам надішлю їм власні фотографії ➙ 3


Результати

Якщо ви набрали від 9 до 15 балів

Ідейний лідер. Не ви ганяєтеся за журналістами, а вони за вами. У вас є що сказати, і ви не боїтеся говорити. Саме ви можете дозволити собі з’являтися тільки у найтоповіших ЗМІ. Компанії для вас мало, ви берете на себе відповідальність за всю галузь, а не рідко і за країну. Ваші піарники скаржаться, що «знову робимо роботу за всіх», але таємно їм приємно розповідати колегам із конкуруючих фірм, які меседжі потрібні ринку, і розподіляти завдання. Головна проблема з піарниками у вас у тому, що вам важко знайти для цього гідного вас спаринг-партнера.


Якщо ви набрали від 16 до 23 балів

Мудрець. Ви розумієте, як працює піар, готові поставити завдання піарникові, прислухатися до його порад, адекватно оцінити вихлоп, пробачити помилки журналістів і зрозуміти, коли піарник докладає зусиль (і це у нього виходить), а коли фотошопить скріншоти. Ви не ганяєтеся за піаром, але й не тікаєте від нього. Якщо потрібно дати коментар невеликому інтернет-виданню, ви не говорите, що воно занадто незначне для вас, а питаєте піарника «яка мета?» Чесно вивчаєте повідомлення і погоджуєте інтерв’ю, навіть на вихідних. Піарники вас обожнюють: працювати з вами все одно, як отримати на покерній роздачі джокера.


Якщо ви набрали від 24 до 32 балів

Воїн. Ви пережили на собі те, що називають репутаційною кризою, і змогли побачити, як вона може бути вирішена інформаційними методами. Ви бачите в піарникові, насамперед, умілого «сірого кардинала», який знає всіх і вся, і з посмішкою завдає ворогам «уколи парасолькою». Коли у вашому бізнесі проблеми, ви готові йти на трибуну, витрати і ризиковані партнерства. Коли у бізнесі все гладко, ви зайняті більш нагальними питаннями, ніж піар.


Якщо ви набрали від 33 до 40 балів

Mr. Позитив. Завдання, які ви ставите перед піарником прості і важливі: отримати позитивне висвітлення вашого бізнесу. Назвався піарником, отримуєш за це гроші — давай позитивні сигнали і донось за потрібною адресою повідомлення компанії. Якщо навколо вас розгортається криза, то ви волієте не підкидати дров у це багаття. Врешті-решт, гроші люблять тишу. Більшість піар-акцій вважаєте дурною тратою сил і часу.


Якщо ви набрали від 41 до 40 балів

Гравець. Вам подобається наводити шерех у публічному полі, ви відчуваєте, які емоції потрібні публіці і даєте їх. Не боїтеся заяв на межі скандальності. Ви робили це не раз, і виходили з конфліктів тільки більш знаменитим, ваш фан-сектор розширювався. Ви любите і умієте говорити із журналістами. Маєте переконання, які стосуються не тільки проф. діяльності, і з задоволенням ними ділитеся: соціальний устрій, особисте життя, подорожі, цінності, культурні заходи. Ваші піарники під стать вам: вони упевнені в собі, яскраві, зневажають натужне проштовхування меседжів компанії в інформаційне поле. Іноді вам хочеться погратися в чорний піар, а що, це цікаво.

photo credit: professor.jruiz FlickrCC via photopin (license)

Експрес-курс зв’язків з громадськістю для В2В компаній

Щоб обговорити ваші результати, напишіть нам
v@b2bpr.com.ua